tisdag 7 februari 2012

Kurbits tossor



Här är ett par till tossor, min tanke när jag skulle sy dom första tossorna till lillasyster var att jag ville måla kurbits på dom, men jag ville få till ett mönster först. Jag har målat kurbitsen med textilfärg från panduro. Jag var nog lite trött när jag valde muddtyg, jag tyckte den vita färgen stämde precis med tossorna..men icke! det såg jag när dom var ihopsydda, med facit i hand hade det nog varit finast med svarta muddar, men, men jag är ganska nöjd ändå och dom fyller sin funktion:-)

12 kommentarer:

  1. Vilka super fina! Min mormor målade kurbits förr fast på tavlor och det ät fint det med men på kläder är de ju underbara.

    SvaraRadera
  2. Vilka supersnygga!!!

    SvaraRadera
  3. Verkligen super fint!!! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  4. Åh vad söta, gör du dom på beställning oxå?/Åsa

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Och vilken kul idé att måla kurbits på barnkläder! Säljer du?

    SvaraRadera
  6. Tack för era snälla kommentarer! Lisa och Åsa: jag kan göra dom på beställning också, maila till mig i så fall:-)

    SvaraRadera
  7. SÅ himla fina! Sjukt gulliga!!!

    SvaraRadera
  8. Helt underbara. Stoff & Stil har en offwhite mudd som säkert skulle ha passat perfekt. Jag tycker att de är superfina ändå.

    SvaraRadera
  9. Nämen *svimma* så underbara!

    SvaraRadera
  10. Åhh de är ju helt fantastiskt söta :)

    SvaraRadera