fredag 27 januari 2012

Blommig one piece:-)











Det här blommiga tyget köpte jag för två år sedan, jätte mjukt och skönt men jag har inte sytt så mycket av det. Nu rensar jag i tyglådan och nu var det dax, en one piece till lillasyster blev det. Jag blev jätte glad när jag hittade det cerisrosa tyget i en låda som matchade precis med det mörka idom små blommorna:-)



Jag hade inget mönster utan sydde och klippte lite på frihand så den blev lite stor..men det är ju bättre än förliten i alla fall:-) Fickorna är fusk, jag tycker att det är fint med fickor men det blir lite knöligt på bebisar.


Eftersom jag bestämt mig för att använda det jag redan har fick dragkdjan bli en bättre begangnad, det står snickers på den så det har kanske varit någon typ av arbetsjacka:-) Jag tänker mig att jag ska byta ut själva dragaren på dragkejan om nåt fint dyker upp, en svart dalahäst kanske?!


6 kommentarer:

  1. MEN vilken fin!!! & vilken modelltjej!!!! va skoj!

    SvaraRadera
  2. Jättesöt, på en söt modell!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Vilken superfin onepice!!

    SvaraRadera
  4. Jättesöt! Ibland undrar man varför man inte har använt sina "gamla" tyger långt tidigare, åtminstone när man ser hur bra resultatet blir...

    SvaraRadera