fredag 5 juni 2009

Blommigt till en lite kille:-)




Sydde denna tröja/jacka till lilla E, en dalatröja:-). Fortsätter med mina stuvbitar från rättviksdräkten och sydde på en blommaplikation på ryggen. Tycker att den passar bra till en liten kille. Tyget är lite tjockare interlock tyg som jag köpt på en tygaffär i sickla, mönstret är som vanligt ett eget komponerat. Använde mig av en wct jacka som han använt en del och gjorde om det lite. Aplikationen har jag sytt med en söm som ser ut lite som att den är sydd för hand.
Symaskinen krånglade lite för mig när jag skulle sy på dragkedjan så den blev inte helt bra..men, men man får inte vara petig;-) Största missen var nog att jackan blev lite för kort, inte så att det ser konstigt ut men den har en tendens att åka upp lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar