måndag 6 juli 2009

Randigt linne i glada färger




Nu har jag fått ordning på min symaskin, det var inte så svårt när jag väl tog tag i den..har dragit mig lite för jag var rädd att de skulle vara nåt stort fel, men det var det inte som tur va:-)


Idag har jag sytt ett linne i glada färger (dalafärger om man vill):-) Det jag älskar med kurbits, dalahästar och folkdräkt är just att det är så härliga och glada färger, perfekt inspiration till barnkläder.
Mönstret har jag gjort med hjälp av ett linne som lilla E har och använder mycket. Får se om det passar när lilla E vaknar.
Underbart med symaskin igen!!




2 kommentarer:

  1. Skönt att symaskinen mår bra.
    Min har slutat säga till när undertråden är slut, vilket bekymrar mig en massa...

    Fint linne, verkligen härligt glada färger!

    SvaraRadera
  2. Snyggt linne! Jag har samma tyg i mina gömmor, men har inte haft riktig inspiration för att göra något av det. Men nu lär det bli något snart! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera